woensdag 11 maart 2015


Ok, een idee.

Ik was bezig met SWOTt'en, analyseren en bronnen doorspitten. Maar een idee dat ik al eerder had, maar geen gehoor aan had gegeven, kwam naarboven.
De afgelopen tijd ben ik de serie 'The Flash' aan het kijken. Ik ging er als een flits doorheen (haha, ok, nee). Superhelden zijn altijd al een beetje een 'guilty pleasure' geweest van mij. Elke Marvel film vind ik toch weer 'lekker' om te kijken. Ze zijn altijd een beetje als een Big Mac. Je krijgt er toch wel weer zin in, maar het vult niet echt en achteraf voel je je een beetje vies en teleurgesteld.

Op een gegeven moment zei het hoofdkarakter Barry Allen iets, wat het was weet ik niet eens meer. Het kwam er in ieder geval op neer dat hij met zijn nieuwe krachten mensen wilde helpen. En toen besefte ik het: superhelden helpen mensen zonder er iets terug voor te krijgen. Ze hebben dan wel bovennatuurlijke gaves of zijn multimiljonair, maar ze offeren zichzelf meerdere keren op voor de mensheid; zonder dat mensen hun identiteit weten.

Wat nou als ik een platform maak voor superhelden? Waar mensen superhelden kunnen worden door goed te doen? Waarbij goed doen wordt beloond en waarvan ik binnen het platform een nieuwe cape kan aanschaffen? Of mooie laarzen met glitters? En ik mijn naam kan veranderen in Xorphos the Just? En dat alles door de afwas te doen voor mijn huisgenoten, de kat te voeren van de buren of  de zwerver op de hoek een sandwich te geven?

Wie wil er nou geen superheld zijn? Toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten