dinsdag 10 maart 2015

Een meeting met Joël Vegt

09-03-15, Meeting Plaza, Hoog Catharijne

Een zeer gerespecteerd medemaker en afgestudeerd IPD'er Joël Vegt, wilde wat tijd voor mij vrijmaken om even te sparren over mijn project. Waarvoor hulde!
Hieronder de uitkomsten, vragen en ideeën uit dit gesprek.

- Pay-it-forward
Bij het spelletje The Last of US offert het computergestuurde komeetje zich eerst voor jou op. Het pay-it-forward principe lokt altruïstisch gedrag uit: ik doe iets voor jou, jij doet iets voor mij.

- Wat is het business model van applicaties die niet op winst zijn gedreven?

- Wil je je gebruikers iets laten doen (met behulp van bijvoorbeeld een platform) of iets laten ervaren?

- John Green: 'Fight worldsuck, more awesomness'

- User Base
Bij een platform draait het uiteindelijk om de user base. Die maakt of breekt het. Hoe krijg je je gebruikers en waarom komen de mensen terug?

- Random Acts of Kindness
Waarom zijn RAK onder gebruikers moeilijker voor elkaar te krijgen dan te zorgen dat gebruikers elkaar helpen?
RAK zit niet in ons systeem en moet ontstaan vanuit eigen initiatief. Er is geen vraag waarop iemand kan reageren en er zit geen noodzaak achter.

- Hoe vind ik mijn doelgroep?
Wat zijn problemen in de wereld waar je op in kan spelen? Wat voor problemen kom je zelf tegen? Zoek het dicht bij huis. Het succes van de bestaande platforms hangt af van het probleem en hoe ze dat behandelen.

- Speaking Exchange
In Amerika deden ze een project waarbij ze eenzame ouderen koppelden aan Braziliaanse jongeren die Engels wilden leren. Zo was er voor beide partijen een win-win situatie.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten