donderdag 5 maart 2015

Feedback presentatie 1

Vanuit de presentatie kwamen er een aantal vragen en ideeën:

Vragen:

Waarom moet er nog een platform bij?

Wanneer is het gelukt voor jou? Als ie draait en in productie kan gaan? Of wanneer je mensen zover krijgt iets te doen?

Wat wil je dan toevoegen? Wanneer is het gelukt?

De voorbeelden die je noemt zijn geen van alle games. Waarbij je bijvoorbeeld coins of punten krijgt. Zou je dat willen uitsluiten? Of zou het onderzocht kunnen worden?

Die voorbeelden werken en bestaan; als ik hier iets aan toe ga voegen dan voeg ik......(als Jim als maker/IPD-er) er aan toe.

Wil je een bestaand bewezen succes en een bestaande bewezen methode hergebruiken voor een nieuw onderwerp of nieuwe doelgroep en nieuwe doelstelling? Of wil je juist door onderzoek en playtesten een nieuwe methode ontwikkelen om mensen bij elkaar te krijgen?

 Hetgeen wat je kan doen is: daar waar je je kritisch over zijn bij die andere voorbeelden: wat er mist of niet goed is. Daaruit kan iets ontstaan.

Wil je mensen onbewust iets goeds laten doen voor een ander? Of wil je bij wijze van spreken 10 speldjes er tegenaan gooien maar dan hebben ze tenminste wel iets goeds gedaan voor een ander. Wat is belangrijker?

Gaat dat dan om het ene moment? Of het inprenten in hun brein (langere termijn)?

Ideeën en actiepuntjes:

Ronald mogelijk contactpersoon die soortgelijk platform maakt voor ouderen en jongeren. Waarbij jongeren ouderen met dagelijkse dingen kunnen helpen. 

Wat gebeurt er als mensen anoniem mensen kunnen helpen? Misschien hoeft het niet zo zwart-wit te zijn met een speldje krijgen of niet.

Je ziet bij geld doneren dat diegene die heel veel geld storten de naam heel groot op de cheque moet. Terwijl de mensen die een tientje geven niet per se. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten