donderdag 26 februari 2015

Kwartje

Ik begon mijn afstuderen met een vliegende start: bronnen onderzoeken, de eerste testjes doen en uiteindelijk een beetje verdwaald raken. Alhoewel, verdwaald is een groot woord. Het komt er namelijk op neer dat ik moet kijken naar de vraag:

Wat wil ik? 

Wat wil ik uiteindelijk bereiken met mijn product? Wat wil ik bereiken bij mijn publiek? Wat wil ik zeggen met mijn onderwerp? Wat zijn mijn doelstellingen? Etcetera etcetera etcetera. 

De afgelopen dagen ging ik dan ook niet zo rap meer als gehoopt, en er moet wat vaart achter want 3 maart is alweer de eerste voortgangspresentatie.

Altruïsme & me
Altruïsme: goed of slecht? Bestaat het of niet? Vragen waar ik mij de afgelopen tijd heb bezig gehouden en waarover ik interessante dingen heb ontdekt. Verschillende wetenschappelijke onderzoeken die ik heb gelezen, theorieën die ik heb onderzocht en films die ik heb gekeken over het onderwerp. Allemaal interessant, maar nog niet hetgeen wat mij prikkelde en waarbij ik dacht: 'dit is waar het over gaat!'.
Totdat gister mevrouw Eureka om de hoek kwam kijken. Het is uiteindelijk veel simpeler dan ik dacht. Als ik naar mijzelf kijk haal ik gewoon heel veel plezier uit het helpen van anderen. Of het nou altruïstisch is of niet, dat maakt helemaal niet uit. 

Crossover Creativity: Ontwerpen, Innoveren & Valoriseren
Dat is een nieuwe master van de HKU die mogelijk in september gaat beginnen. Een master die mij meteen aansprak. Hierbij werk je doelgericht voor maatschappelijke, culturele of sociale problemen/doelen. Dit is hetgeen waar ik zelf graag verder mee wil. Binnen mijn opleiding functioneerde ik ook het best in de projecten voor een specifieke doelgroep: kinderen van het Wilhelmina Kinderziekenhuis in het 3e jaars project, fans van de Feuten-serie tijdens mijn stage en kinderen in Leidsche Rijn tijdens afstuderen 1.
Van andere projecten tijdens mijn research die ik tegenkwam inspireerde de applicatie Be My Eyes mij ook het meest (zie mijn eerdere post: 'de juiste vorm'). Een mooi toegepast project waarbij gebruikers van de app blinde mensen kunnen helpen.

To wrap it up...

Dus wat wil ik?
Een platform bieden waarbij gebruikers elkaar kunnen helpen.

Wat zijn mijn vervolgstappen?
Marktonderzoek en analyse: welke andere projecten zijn er momenteel die dit doen en waar richten zij zich op?
Doelstellingen formuleren: wat wil ik uit dit project halen?
Criteria opstellen: waar moet mijn project aan voldoen?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten