maandag 26 januari 2015

Lijntjes uitgooien

Al voor de OASE-week ben ik bezig geweest om wat lijntjes uit te gooien. Om samenwerkingen op te zoeken met bekenden of onbekenden. Om te kijken of ik mijn afstuderen groter kan maken dan enkel een werk dat binnen de opleiding blijft.

Afgelopen donderdag, 22 januari, ben ik de eerste bijeenkomst van STARTECO binnen geslopen om een praatje te kunnen maken met Joris Hoebe van Spektor, waar ik stage heb gelopen. Aan hem heb ik mijn eerste idee voorgelegd. Joris kwam meteen met al veel goede alternatieve vormen voor mijn product. Kan het ook een altruïstische-app worden? Of kan de film bekeken worden met een Occulus Rift? Voor nu ga ik in ieder geval mijn plan opstellen en binnenkort spreken we nog een keer af en kijken we of we een samenwerking aan kunnen gaan.

Ook heb ik onder het genot van een lekker biertje Anca en Niels weer gesproken. Twee fantastische mensen en makers waarbij ik vorig jaar een ontzettend gaaf project mee heb gemaakt (al zeg ik het zelf :P). Notes van deze bijeenkomst:

- The Walking Dead (game) en Game of Thrones (game, telltale) zijn goede games waar keuzes maken centraal staan.

- keuzes maken tegenover opofferen

- Ben je wie je bent door anderen? Of ben je wie je wil zijn?

- Wat als niemand het weet? Kies je iets voor jezelf of voor een ander?

- Tour de France eindsprint. De 'hulpjes' binnen een ploeg moeten de captain laten winnen.

- In een spelvorm met een groep wordt dit concept al snel competitief.

- Mensen die je niet mag maar waar je wel aardig tegen doet. Is dat altruïstisch of egoïstisch?

- Bevragen: waarom wordt een keuze gemaakt?

- Verwerk je dit concept: realistisch - geromantiseerd - abstract?

- Misschien zie je wat de andere keuze zou hebben opgeleverd.

- Help je een goed doel voor het goede doel of voor jezelf?

- Mogelijke test: Een situatie creëren waarbij je goed moet doen met anderen erbij en vervolgens een test waarbij anderen toekijken maar niet zichtbaar zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten