dinsdag 27 januari 2015

De juiste vorm

In het begin heb ik gezegd: ik ontwikkel een interactieve film. Dit om het concreet te maken en een richting. Nu ik onderzoek doe kom ik al meer interessante vormen tegen.

Voor mijn vrij-project (eind 2e jaar) heb ik zelf ook een concept ontwikkeld dat inspeelde op sociaal contact d.m.v. een applicatie.

De volgende apps sluiten hier mooi op aan en spelen op hun eigen manier leuk in op altruïstisch gedrag.

Somebody - app

Een applicatie waarbij je vreemden binnen de app om een gunst kan vragen. Of het nou is om iemand te vertellen dat je van hem houd of je plant water te geven. Je stuurt een bericht naar diegene waarvan je wilt dat hij/zij je bericht krijgt. Een vreemde die daar in de buurt is krijgt dan een notificatie en kan het bericht verbaal bezorgen. Over een paar maanden komt Somebody 2.0 uit. Een versie die het wél doet, aldus de makers.

Trailer
Uitleg app

Be My Eyes - app

Een prachtig initiatief die blinde mensen zicht geeft door de community binnen de applicatie. Een blind persoon kan hulp vragen als hij moet weten of een melkpak over datum is of een vakantiefoto moet uitzoeken. Hij kan dan een verzoek sturen met de applicatie naar de mensen in de community die kunnen zien. De persoon die het verzoek accepteert kan dan met de camera van de blinde persoon hem helpen.

Website

Geen opmerkingen:

Een reactie posten